[3 abril, 2013]
Xavi Castillo vestit de bisbe
Fotografia del cartell de l’espectacle “Con la iglesia hemos topao!”

En aquests últims dies, la companyia Pot de Plom Teatre s’ha vist immersa en una polèmica al voltant de una de les nostres actuacions, concretament la del pròxim dia 7 d’abril a Banyeres. La plataforma catòlica Hazte Oír, des de la seua pàgina web va llançar, en primer lloc, una notícia manifestant la seua ofensa per “las hirientas blasfemias” que suposen els nostres espectacles. Aquesta primera notícia ha desembocat finalment en una arreplegada de signatures per tal de tractar de parar la nostra actuació a Banyeres. Deixem a continuació els links per tal de que es puga llegir la informació de primera mà.

1. La ofensa antirreligiosa de Xavi Castillo, contratada para financiar un viaje de estudios con el apoyo del PP

2. Firma: los cristianos como nuevos ‘chistes de gangosos’

Front a tot açò, manifestem la nostra opinió:

COMUNICAT DE LA COMPANYIA POT DE PLOM TEATRE.

Ave María Purisima!

Xavi Castillo i tot l’equip de la companyia Pot de Plom Teatre, davant la polèmica creada per l’actuació a Banyeres del pròxim dia 7 de abril, considerem que entrar en una discussió amb aquestes plataformes catòliques és un debat estèril. Està clar que la sàtira és part de la nostra faena i, com diuen ells, els teatres públics estan pagats pels diners de tots (catòlics o no, de la mateixa manera que les esglésies estan pagades per tots). La solució és ben senzilla “qui no vulga pols, que no vaja a l’era”.

De tota manera, es dediquem a l’humor, així que en els propers dies i baix l’assessorament dels nostres experts en temes teològics, publicarem un sketch al voltant de tota aquesta polèmica.

Que el Señor esté con todos vosotros.